torsdag 11. juni 2009

Oppdatering Oslo Kino 12.06.09

Ikke mange premierer denne helgen, vi avspises med bare to:
  • Drag Me To Hell : Sam Raimi
    Denne skrev jeg om i forrige blogg-innlegg, da denne gikk som troll i eske på Cinemaket 07.06. Grei film.
  • Byggmester Bob - Full Fart Mot Mål : Duncan Cameron
    Denne er helt klart for den yngste generasjonen. Legger ellers merke til fin lengde på filmen for de aller minste (1t 2m).

Av de resterende filmene er det fortsatt mulig å få sett Briller, dette er en smal film fra Japan og pleier derfor å gå fort av plakaten. Hvis du vil se en film som, tja faktisk handler om det å ikke gjøre så mye, så burde du få med deg denne. Høres kjedelig ut kanskje, men filmen er fin og inneholder mye underfundig humor.

For de som liker å få frem barnet i seg så anbefales Coraline (se den i 3D) og Den Røde Ballongen. Henry Selick bruker for øvrig 3D til å gi filmen dybde, istedet for den sedvanlige ut av lerretet-opplevelsen.

Clintern holder fortsatt stand i Gran Torino med en rolle som er en karikatur av hans sedvanlige roller, jamfør Dirty Harry og William Munny feks. Anbefales.
Ellers har heller ikke publikumsfavorittene Max Manus, Menn Som Hater Kvinner og Slumdog Millionaire gått av programmet.

Av filmer jeg ikke har fått sett så er jeg spent på hva slags visjoner Lars Von Trier har i vente for meg med Antichrist, joda, jeg skal nok utsette meg for denne.
Da Vinci-koden var en bok som igrunn virket ypperlig som utgangspunkt for en film (selve boken er dog ganske så platt, men det er en annen diskusjon), likevel falt filmen basert på den igjennom. Nå er Engler Og Demoner ute, basert på en annen bok av Dan Brown og med samme hovedperson, jeg kommer nok til å se denne. Men må sies at jeg ikke har de største forventningene til denne.

1 kommentar:

  1. Som en kommentar til meg selv:
    Engler Og Demoner var dessverre som jeg forventet, uengasjerende og tynt.

    Og Tom Hanks var nok engang en stor pappfigur som i Da Vinci-Koden. Men nå synes jeg vel rollefiguren i boken (Da Vinci-Koden), også er rimelig mye pappfigur, så kan en jo da drøfte om han faktisk spiller utrolig godt.

    SvarSlett

populære innlegg