søndag 6. desember 2009

Snøsamling med Team Extra Personell

Kong Vinter nærmer seg og jeg kjenner suget etter å få spent på meg skiene og gli innover skogen og marka på ski, gjerne med trærne kledd med snø rundt meg. Så når jeg fikk anledning via jobben til å være med på snøsamling med Team Extra Personell i regi av Oslo Sportslager så slo jeg til. Samlingen ble holdt på Skramstadsætra som ligger ikke langt fra Rena og Sjusjøen. På programmet sto instruksjon av instruktører fra Oslo Sportslager i tillegg til Aukland-brødrene (Anders og Jørgen), egentrening, foredrag og såklart noe sosialt. Det viste seg senere at Jørgen Aukland hadde tatt vaksinen mot svineinfluensaen og blitt slått ut av den, så det ble bare Anders som kom.

Sammen med to andre fra jobben kjørte jeg opp til seteren fredag kveld, vi ankom Skramstadsætra godt timet rett før middagen kom på bordet. Etter middag var det smørekurs (og litt reklame) med Christer Majbäck, noe som kom godt med da jeg har mye å gå på når det gjelder å smøre ski. Det ble en tidlig kveld for de fleste, da de fleste ønsket å være uthvilte til lørdagens program.

Lørdag var det forhåndsvis tidlig opp og etter frokost og smøring av ski stilte vi oppvarmet og klare til første økt. Som var teknikktrening med instruksjon. Jeg har mye å gå på når det gjelder staking fant jeg ut. Andre økt, etter en lunsj med alt for mye mat, var en fri økt hvor instruktørene var i løypene for å kunne instruere og svare på spørsmål.

Fra Skramstadsætra.

Første skitur på meg for denne sesongen og da fikk jeg, i tro vane, gnagsår på begge beina. Det lukter nye skisko. Dette hindret meg en god del etter lunsjen på lørdagen, så den andre økten ble dessverre noe amputert for min del.

Etter middagen på lørdagen holdt Alf Hansen et foredrag om hvordan holde formen og interessen ved like, før Anders Aukland fortalte om arbeidet og treningen rundt Team Xtra Personell. Tydelig at det var det sportslige som sto i fokus, for det ble en relativ tidlig kveld på lørdagen også.

Søndagen var satt av til egentrening. Jeg hadde fått på noe for å lindre gnagsårene, det hjalp veldig og søndagens trening ble da vesentlig mer givende enn friøkten fra lørdagen. Et lite aber at det ikke var preparert veldig mange løyper i området ennå, vi fikk ikke de lengste løypene å boltre oss på.

Etter lunsj var det siste post på programmet som var en videogjennomgang av en av øktene fra teknikktreningen på lørdag hvor vi ble filmet. Det er nyttig å kunne se seg selv fra en annen vinkel for lettere å se hva en kan forbedre, men jeg må si at jeg var litt nervøs for å se meg selv. Mer på programmet var det ikke, så ganske så sigen satte vi kursen hjem igjen, med mye å tenke på i bagasjen. Jeg hadde ihvertfall fått mange tilbakemeldinger som jeg vil ha nytte av når jeg legger ut på mine fremtidige turer på ski (og eventuelle renn).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

populære innlegg