mandag 20. desember 2010

ØSTenfor sol og vestenfor måne...

...eller bare en liten skitur i Østmarka.

Aldri gått på ski i Østmarka, så etter å ha gått ett par turer der til fots var det på tide å bytte ut skoene med ski. Og i et fint vær og et nydelig føre ble det en fin jomfrutur.

Nydelig vær og flott sol over Nord-Elvåga.

Det ble ingen lang tur, startet fra Skullerudstua og gikk i fine spor til Mariholtet, før ferden gikk videre til å nyte det fine været ved demningen ved Nord-Elvåga. En enslig skiløper kunne jeg se gå over vannet. Langsmed Nord-Elvåga går det en fin og hyggelig trasé, der solen skinner gjennom de snødekte trærne og jeg kan se vannet ved siden av meg. Traséen ender ved Deledalen og jeg må krysse vannet og isen.

Solen skinner gjennom de snødekte trærne langs Nord-Elvåga.

Det går i retning Sandbakken, men jeg skal ikke helt dit. Jeg tar av i retning Grønmo og det fører meg gjennom en hyggelig løype før sporene vider seg ut når jeg kommer inn på veien ned i så lende. Derfra er det bare sjarmørstrekket igjen ned og tilbake til Skullerudstua og mitt første møte med Østmarka på ski er over.
Nesten som en liten tur i eventyrene.

På skitur i Østmarka en desemberdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

populære innlegg