lørdag 15. januar 2011

Overvann blir min overmann

Silkeføre og flotte forhold, men det er fare for overvann. Og det er mange vann i marka. Og det var kanskje et dårlig tegn at det lå en død skjære i sporet ved Sognsvann når jeg la ut på skituren.

Holbekken. Tok løypen fra Aurtjernet opp mot Blankvann som gikk gjennom Holbekken. Denne hadde jeg ikke gått før. Nå var det bare en som hadde gått opp spor der selv.

Min plan var å gå opp mot Kobberhaughytta, over Glåmene og over Heikampen. Allerede der måtte jeg gi tapt, over Heikampen var det ikke gått noen løype ennå (eller så var den snødd igjen). Min videre plan var Langli, opp mot Spålen og rundt til nordenden av Spålen via Bleiksjøen og Fagervatnet. Krysse Spålen og ta meg over Sandbekkmana, over Vesle Sandungen, Fyllingen og ned til Kikutstua. Derfra var planen å avslutte med å gå ned til Frognerseteren.

Ikke noe av dette blir det noe av. Rett ved Åbortjernet møter jeg en annen løper som sier at han vasset i vann sist han gikk over Spålen. Høres ikke fristende ut. Vil heller gå rundt vann enn gå på (så mye) overvann. Så change of plans, ved Storflåtan tar jeg istedet løypa ned mot Løvlia. Der hyler magen min, så da blir det en liten pause der før jeg setter videre ned mot Sørkedalen. Ned dit går turen over Oppkuven, husk rundt vann ikke overvann. Mørket senker seg på vei ned bakken. Lysene fra Tryvanns-anlegget får det til å se ut som at Tryvannshøyda står i brann.

Atjernsmyrene på vei ned mot Løvlia.

Overvannet ble min overmann (eller kanskje bare ikke motivasjonen var helt der idag), men det ble en lang tur for det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

populære innlegg