søndag 14. februar 2016

Vintervandring

Etter en lang og delvis slitsom skitur (jeg gikk tom for energi gitt) igår hadde jeg idag mest lyst til å gå meg en tur, på beina. Med det flotte været som denne søndagen bød på, burde jeg nok ha tatt en skitur.

Fra skituren lørdag, hvor jeg gikk en lang runde fra Grua til Harestua.

Det var heller ikke overraskende at jeg var den eneste som gikk av toget på Stryken som ikke hadde på seg skisko. Fra Stryken fulgte jeg de brøytete skogsbilveiene til Hammeren og i et nydelig vintervær. Ved Bjørnsjøen var det omtrent påskestemning. På den lille odden mellom Fortjern og Kikut kunne jeg sitte og nyte varmen fra sola på kinnene, mens skiløpere suste fram og tilbake over isen. Ute var det både skiløpere, vandrere, syklister og biler. Mildværet tidligere har ført til en overflod av isskulpturer i marka. Bare å være ute var deilig idag.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

populære innlegg