lørdag 6. januar 2018

Kald drømmedag i Nordmarka

Det var meldt om drømmeforhold i marka, det passet så klart veldig bra da jeg hadde tenkt meg ut på en skitur. Med den meldingen var det nok ikke fritt for at det var andre som hadde den samme tanken også. Første skibuss fra Skiforeningen for året også, så jeg heiv meg på en som tok meg til Mylla og åtte minus. Himmelen ble mer og mer åpnere jo nærmere nord i Nordmarka bussen kom.

Fra Mylla og sørover var det som meldt drømmeforhold og et winter wonderland som de sier. Men det var kaldt og det er jo ikke mine idiotiske raynauds-fingre fornøyd med, så med en vakker utsikt fra toppen av Bislingen blir det å stå og leke helikopter. Landskapet rundt var som et 360 graders postkort. Bislingflaka er vakkert.

Rundt Gjerdingen og forbi Elgstøa til Katnosa, der Sandvikshytta var klar med nystekte vaffler for første gang i 2018. Mange folk, tettpakket inne, nøt vaffelen ute i solskinnet, aldri stille på vannet.

På Kikutstua sto det kø ut døra, som ventet, jeg gikk bare forbi. Bjørnsjøhelvete var kjørt opp og. Fra Ullevålseter var det rett inn i køen langs Store Åklungen og ned bakkene til Sognsvann. Mye folk, ikke at jeg ikke forstår det. En nydelig dag på ski gjennom marka.

Opp mot Bislingen fra Mylla.

Bislingen.

Bislingen.

Bislingflaka.

Bislingflaka.

Utsikt sørover fra Bislingflaka.

Bislingflaka.

Bislingflaka.

Bislingflaka.

Gjerdingen.

Mellom Elgstøa og Katnosa.

Mellom Elgstøa og Katnosa.

Katnosa.

Katnosa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

populære innlegg