lørdag 6. april 2019

Skitur i Romeriksåsene 6. April

Råsjøen.

Broen ved Råsjøen mellom Råsjøstua og Tangen.

Tangen, ser mer slitt ut for hver gang jeg passerer den nå.

..også kjent som Råsjøslottet.

Vesle Elsjø.

Bakkholtjerna.

Ned mot Hakkim med Varingskollen i utsikten.

Fra Hakkim gikk jeg ned til Sjonken forbi Engelstadvangen og Bjertnessjøen, og så derfra til Råsjøstua. Her på vei fra Råsjøstua mot Råbjørn.

På vei opp fra Råbjørn i retning Snellingen.

Og så var finværet kommet. Opprinnelig hadde jeg tenkt å gå ruten i motsatt retning, men med et grått vær i starten valgte jeg å snu ruten for slik å få med meg finværet over denne strekningen, det vant jeg på. Ved Trytetjern på vei mot Snellingen.

Skisporene ved Trytetjern.

Blå himmel over den fine traséen mellom Råbjørn og Snellingen.

Skispor over Store Snellingen, men ferden min gikk ikke over vannet.

En slags rutebeskrivelse: Harestua - Råsjøen - Hakkim - Engelstadvangen - Sjonken - Bjertnessjøen - Råsjøen - (Råbjørn) - Store Snellingen - Sølvtjernet - Harestua.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

populære innlegg