søndag 28. april 2019

London

Lillesøsteren min har studert i London, så i siste helg i april reiste jeg sammen med mine foreldre for å besøke henne i London (vel, de reiste vel i sannhetens navn bort før meg). Etter helgen skulle søsteren min reise hjem igjen sammen med foreldrene, som bød på litt bærehjelp for tingene hennes.

Jeg ankom relativt sent på fredag ettermiddag / kveld, så det var ikke så mye tid til overs annet enn å møte familien for litt mat og drikke, samt sjekke inn på hotellet. På lørdagen delte vi oss litt, hvor jeg og min far gikk for å se på HMS Belfast, mens mor og søster gikk litt rundt i Nothing Hill og så på gallerier. Etterpå spiste vi lunsj sammen, og så gikk vi på Saatchi Gallery for å se på fotoutstillingene der. En tur gjennom Hyde Park var siste program for dagen når det gjaldt ting å se.

Søndagen ble først brukt til å hjelpe til med å bære ut tingene til søster. Etterpå reiste vi ut til Kew Gardens. Jeg hadde aldri hørt om denne parken, og det var en ubetinget hyggelig overraskelse. I tillegg til å være en fin park, med flotte trær, inneholder denne også utallige installasjoner og bygninger som gjør den vel verdt et besøk. Vi hadde ikke all verdens tid til rådighet, så nøyde oss med å gå litt rundt, ta turen opp i tretopp-gangveien, se det store drivhuset og besøke den store pagodaen.

En hyggelig liten helgetur til London. Hjemturen ble av den delvis stressfylte typen, da det viste seg at National Rail hadde valgt å gjennomføre flere vedlikeholdsarbeider denne søndag ettermiddag. Det førte til at Gatwick Express ikke gikk og jeg måtte ta en treg melkerute istedet som gikk både en lang omvei og kjørte sakte. Jeg kunne se tiden forsvinne fra meg. Et uforståelig tidspunkt å gjennomføre dette på, da London Marathon gikk av stabelen samme dag og det ville være sikkert å si at det kom til å være mange deltagere som skulle hjem til sine respektive land etterpå. Heldigvis for meg var flyet fra Norwegian forsinket, så jeg kom hjem, om enn rimelig sent.

(grunnet tid vil bildetitlene bli oppdatert senere).








































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

populære innlegg