søndag 23. februar 2020

Hamburg 2020

Den årlige pilegrimskonferansen i Hamburg, som holdes i St. Jakobskirken, tok som ifjor sted i den nest siste helgen i februar. Og som ifjor var Pilegrimsfellesskapet St Jakob, som jeg representerer, tilstede på konferansen for å fortelle om pilegrimsruter i Norge, men mest av alt var vi der for å møte og lære av andre aktører for pilegrimsvandring i Europa.

Dette er likevel ikke ment å være en post om pilegrimskonferansen. Konferansen holdes på lørdagen og vi brukte da mesteparten av tiden på dagen til å stå på standen, samt gå rundt og høre på og snakke med andre deltagere.

Utenom konferansen ble det og tid til å få se litt på selve byen og. På fredagen dumpet jeg midt inni en stor klima-demonstrasjon, i anledning Greta Thunberg sitt besøk til Tyskland. På lørdagen møtte jeg Martina, en av de jeg gikk sammen med på Der Traumpfad (München til Venezia) i host, siden hun bor i nærheten av Hamburg. Søndagen hadde jeg litt tid til å besøke en park før jeg måtte ta flyet hjem (i sammenheng med klima-demonstrasjonen skal det sies at jeg hadde sett på å kunne ta ferge og tog ned, men fikk det ikke til å gå opp i henhold til jobb). Været var grått og regnfullt stort sett hele helgen, men det verste av regnet var mens vi var inne på konferansen. En fin helg.

Klima-demonstrasjon i Hamburg.

Klima-demonstrasjon i Hamburg.

Utsmykning, Mahnmal St. Nikolai.

Utsmykning, Mahnmal St. Nikolai.

Utsmykning, Mahnmal St. Nikolai.

Hamburg fra Mahnmal St. Nikolai.

Hamburg fra Mahnmal St. Nikolai.

Hamburg med rådhuset fra Mahnmal St. Nikolai.

Utsmykning, Mahnmal St. Nikolai.

Mahnmal St. Nikolai.

St. Ansgar, Tröstbrucke.

Hamburg Rathaus.

St. Michaelis-kirken.

Rickmer Rickmers.

Rickmer Rickmers.

Rickmer Rickmers.

Niederhafen.

Niederhafen.

På pilegrimskonferanse i Hamburg.

St. Jakobskirken i Hamburg, åsted for pilegrimskonferansen.

Pilegrimskonferansen i Hamburg.

Middag med Eivind og Martina.

St. Michaelis-kirken.

EisArena Hamburg.

Sievekingplatz.

Wallgraben.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

populære innlegg