søndag 5. august 2012

Troll I Eske (05.08.12): Take This Waltz

Denne gangen skal jeg innrømme at det falt meg vanskelig å skrive en anmeldelse av denne månedens troll i eske, ihvertfall en god en. Nå er jeg heller ikke det jeg vil kalle for en dreven filmanmelder heller, men å sette ned noen gode og beskrivende ord om denne filmen gikk bare ikke helt. Det slår meg at jeg kanskje likesågodt bare kunne vise et stort bilde av et eventuelt terningkast jeg ville gi filmen.

Filmen var imidlertidig en av mine kandidater til denne visningen, men jeg klarte ikke å gjette meg til at det var denne etter innledningen. Kanskje ikke etterpå heller. Filmen hadde visstnok en lik steming som Drive av Nicholas Winding Refn over seg (ikke mine ord).

Take This Waltz.

Over skjermen sto det med klare bokstaver: Take This Waltz. Regissert av Sarah Polley, som kanskje er mest kjent som skuespiller (Dawn Of The Dead, Don't Come Knocking). Jeg tenkte mest på Leonard Cohen sangen. I filmen møter vi Michelle Williams som Margot, som tilsynelatende er lykkelig gift med Lou (Seth Rogen), en forfatter av kokebøker om kylling. Tilsynelatende, inntil hun møter kunstneren Daniel (Luke Kirby) som bor på andre siden av gaten.

For å starte med det negative så la oss hoppe rett uti salaten med engang, filmen bikket over i å bli for lang. Når det gjelder enkelte scener så stoppet de innimellom ellers opp en god flyt. Det sagt, så inneholdt filmen et stort sett med kostelige scener med utpreget god dialog. Med tanke på filmens trekant-drama, så synes jeg og det var vanskelig å finne ut hva filmen egentlig ville si, uten å måtte avsløre slutten. Og det skal jeg ikke gjøre, jeg slutter her. En god film, men noe ujevn.

Terningkastet? En solid firer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

populære innlegg